„Nissan" galinio vaizdo kamera su automatine valymo sistema aiškioms žiemos kelionėms

  • Plataus kampo galinės kameros lęšis yra nuvalomas specialia valymo sistema
  • Pažangi vaizdo apdorojimo įranga aptinka nešvarumus ant kameros lęšio
  • Naujasis „Note" pasižymi aukščiausio lygio technologijomis ir veržliu dizainu
Esant sunkioms eismo sąlygoms keliuose įvyksta daug eismo nelaimių. Siekdama apsaugoti vairuotojus ir jų keleivius „Nissan" kompanija sukūrė sistemą su vaizdo kamera, kuri pati nuvalo savo lęšį. Ši inovatyvi technologija patvirtina „Nissan" kompanijos siekį kurti visiems prieinamas išmaniąsias technologijas.

Naujasis „Nissan Note", išsiskiria iš kitų savo novatoriška technologija „Nissan Safety Shield", kuri apima nukrypimo iš eismo juostos ir aklos matymo zonos įspėjimo bei judančių objektų aptikimo sistemas. Šią technologiją papildo panoraminio vaizdo sistema, gebanti transliuoti vaizdą aplink automobilį 360 laipsnių kampu, tartum iš paukščio skrydžio. Ir yra dar viena maža, bet svarbi inovacija, kuri užtikrina, kad visos šios funkcijos būtų visiškai optimizuotos - pažangi „Nissan" galinės vaizdo kameros valymo sistema. Ši, pilnai automatizuota, funkcija pasitelkia pažangius algoritmus, kurie apdoroja daugiau nei 3 milijonus pikselių, gaunamų iš galinės vaizdo kameros, per sekundę ir stebi transliuojamo vaizdo kokybę.

Kad aukščiausios klasės technologinės funkcijos būtų prieinamos ir mažų automobilių pirkėjams, „Nissan" inžinieriai taip išplėtojo visas „Safety Shield" funkcijas, kad jos veikia tik galinio vaizdo kameros pagrindu. Tai reiškia, kad brangi radijo bangų, lazerinė arba priekinės kameros technologija, kuri būtina daugelyje aukščiausios klasės modelių, šiuo atveju nereikalinga, o „Note" pirkėjai gali mėgautis analogiška technologija už daug mažesnę kainą. Visgi, kai tiek daug funkcijų paremta nepertraukiamu plataus apžvalgos kampo galinės kameros veikimu, „Nissan" inžinieriai nusprendė, kad objektyvas privalo būti neapdulkėjęs ir švarus bet kuriuo metu.

Ričardas Piktonas, „Nissan Safety Shield" inžinierius, pasakojo:  „Galinė kamera yra „Safety Shield" technologijos pagrindas. Negalėjome leisti, kad kameros lęšis kuriuo nors metu taptų nešvarus, nes dėl to būtų sudėtinga naudotis šios technologijos privalumais. Nenorėjome, kad objektyvo valymo užduotis gultų ant vairuotojo pečių, todėl sugalvojome šią pažangią valymo sistemą."

Sistemos dėka ant galinės kameros nebus besikaupiančio purvo ar vandens lašelių, o svarbiausia, tam nereikės jokių vairuotojo pastangų. Yra net ir funkcija, skirta lietui, o bandymais nustatyta, kad geriausiai kamera veikia, kai drėkinama labai maža, bet pastovia vandens srove, kad dideli vandens lašai negalėtų susidaryti ant kameros ir pakenkti gaunamo vaizdo kokybei.

Išsamus skaitmeninis modeliavimas ir testai, atlikti realiomis sąlygomis, parodė, kad vandens sunaudojimas sistemoje yra minimalus, kurio nedidelis kiekis paimamas iš „Note" priekinio stiklo apiplovimo bakelio. Oro srovę pučia mažytis kompresorius, sumontuotas „Note" galinėje dalyje. 

Naujojo „Note" automobilio esminis tikslas - prieinamos aukštos klasės technologijos pirkėjams net ir mažų automobilių segmente. Šis tikslas yra įgyvendinamas pritaikant novatoriškas idėjas visiems dizaino ir inžinerijos aspektams.

Spragtelėkite šią nuorodą norėdami peržiūrėti vaizdo įrašą: http://newsroom.nissan-europe.com/lt/lt-lt/Media/Media.aspx?mediaid=105565

 

„Nissan Safety Shield" komplektą sudaro trys technologijos.

Nematomų zonų įspėjimo sistema

Tai įranga, kuri kadaise buvo montuojama tik prabangios klasės automobiliuose. Ši „Nissan" sistema naudojasi aplinkinio vaizdo monitoriaus (AVM) galinio vaizdo kamera. Ji fiksuoja automobilius nematomose zonose iš abiejų „Note" pusių. Sistemai aptikus transporto priemonę kurioje nors nematomoje zonoje, „Note" išorinio galinio vaizdo veidrodėlyje įsijungia dėmesio neblaškanti įspėjamoji lemputė. Kai sistema užfiksuoja automobilį pavojingoje zonoje vairuotojui rengiantis persirikiuoti į kitą eismo juostą, lemputė ima mirksėti ir pasigirsta įspėjamasis garso signalas.

Nukrypimo iš eismo juostos įspėjimo sistema

Kita mažų automobilių segmente debiutuojanti aukštos klasės įranga - nukrypimo iš eismo juostos įspėjimo sistema. Ši sistema fiksuoja automobilio nukrypimą nuo kelio. Kaip būtų galima numanyti, tokia įranga turėtų veikti ant priekinio stiklo esant įrengtai kamerai arba radiolokacinei sistemai. Tačiau iš tiesų „Note" automobilio judėjimo trajektoriją ji kontroliuoja pasitelkdama tik galinio vaizdo kamerą. Pažangi kompiuterinė sistema aptinka net ir vos pastebimas kelio žymas ir stebi, ar automobilis nekeičia važiavimo krypties nerodydamas posūkio. Užfiksavusi nuokrypį, sistema įspėja vairuotoją, kad šis stabilizuotų padėtį. Negana to, važiuojant kaimo keliais, automatiškai pakoreguojamas sistemos jautrumas, idant būtų užfiksuotas kitoks važiavimo stilius.

Judančių objektų aptikimo sistema

Ši nauja skaitmeninė sistema, kuri naudojasi aplinkinio vaizdo monitoriaus įranga, yra efektyvus ir patikimas „Note" vairuotojo partneris. Ji stebi, ar nesimato jokių artėjančių objektų važiuojant atbuline eiga. Įprastos automobilio statymo sistemos įspėja vairuotojus apie jų kelyje pasitaikančias kliūtis. Ši „Note" montuojama judančių objektų aptikimo sistema, užfiksavusi bet kokį judantį objektą automobilio gale, pavyzdžiui, einantį vaiką, kai važiuojama atbuline eiga, siunčia įspėjamuosius garso ir vaizdo signalus. Automobilio gale įrengta galinio vaizdo AVM kamera išgaubtu objektyvu fiksuoja vaizdą didesniu nei 180º kampu, atverdama plačią aplinkos automobilio gale matymo perspektyvą. Galinėje kameroje netgi įdiegta automatinė valymo funkcija: objektyvas nuvalomas užpurškus nedidelę vandens srovę ir nusausinamas paleidus silpną suspausto oro srautą. Todėl kamera visuomet perteikia aiškų vaizdą. Kameros fiksuojami vaizdai rodomi 5,8 colio „NissanConnect" sistemos ekrane.